Telemaintenance

Telemaintenance

U HOEFT NIET MEER NA TE DENKEN OVER HET ONDERHOUD VAN UW AUTO: CITROËN DOET DAT VOOR U!

Er zijn zoveel dingen die u moet onthouden! Gelukkig hoort de volgende onderhoudsbeurt aan uw auto daar niet meer bij. Met de intelligente Telemaintenance analyseert Citroën uw auto in real time en wordt u gewaarschuwd wanneer onderhoud of reparaties nodig zijn. Indien nodig biedt Citroën u een afspraak aan bij uw favoriete dealer. Deze service wordt door Citroën gedurende minimaal 3 jaar gratis geleverd.

U vindt alle informatie in de algemene voorwaarden van Telemaintenance

Prijs

 

Voor alle nieuwe voertuigen die zijn voorzien van een telematicabox en die zijn besteld na 1 juli 2023 zijn de services SOS&Assistance en Telemaintenance* inbegrepen in het pakket Connect ONE (prijs is inbegrepen in de prijs van het voertuig). De services “E-Remote Control & Connected Navigation” zijn inbegrepen in het pakket Connect PLUS, waarvoor een specifiek abonnement nodig is. Connect PLUS is beschikbaar en inbegrepen in de prijs van het voertuig voor een periode van 12 maanden vanaf de begindatum van de garantie. Na deze proefperiode is Connect PLUS tegen betaling beschikbaar.        *Telemaintenance moet apart door de klant worden geactiveerd.

Telemaintenance
Teleservices

Een zorg minder

De data voor het onderhoud of de keuring van uw Citroën hoeft u niet meer in de gaten te houden. Met de Connected Service Telemaintenance zorgt Citroën ervoor dat u zich niet meer hoeft te bekommeren om het onderhoud van uw auto. U hebt de zekerheid dat u in een veilige auto rijdt, zonder dat u over het onderhoud hoeft na te denken.

Verbonden en altijd betrouwbaar.

De doorgifte van de gegevens is beveiligd conform de in uw land van toepassing zijnde regelgeving.
De versleutelde gegevens zijn alleen door Citroën te ontcijferen, zodat u de zekerheid hebt dat uw gegevens veilig zijn. Uw Citroën is verbonden met de buitenwereld, maar blijft bovenal úw Citroën.

teleservices

Een ingebouwde assistent

Citroën bewaakt in real time de staat van uw auto en neemt contact met u op zodra een waarschuwing op het instrumentenpaneel van uw auto wordt weergegeven om te checken of u de melding hebt gezien. Bovendien informeert Citroën u over komende onderhoudsbeurten en APK-keuringen via de MyCitroën App. Indien gewenst kan de helpdesk een afspraak voor u maken op een voor u geschikt moment bij de dealer van uw keuze.  

Advies op maat

Afhankelijk van de resultaten van de analyse stuurt Citroën een verslag naar het callcenter. Het team van Citroën neemt vervolgens gratis contact met u op om u te informeren over de staat van uw auto en een afspraak op een voor u geschikt moment te maken. De werkplaats ontvangt vooraf alle informatie over deze afspraak, zodat de werkzaamheden gemakkelijker en efficiënter kunnen worden uitgevoerd. En u sneller weer op weg kunt.

De waarschuwingen die uw CItroën doorgeeft hebben betrekking op:

  • Onderhoudsindicator
  • Rijhulpsystemen
  • Vloeistofniveaus
  • Banden
  • Aandrijfaggregaat
  • Veiligheidssystemen
  • Elektrisch systeem
  • Remsysteem
Teleservices

DE SERVICE ACTIVEREN

Uw auto is al voor deze service voorbereid. De service is dan ook klaar om geactiveerd te worden.
Als uw auto is voorzien van de afzonderlijke telematica-eenheid die voor de verbinding met het Citroën-onderhoudscentrum zorgt, zijn Telemaintenance al geïnstalleerd. Om gratis gebruik te kunnen maken van de service hoeft u alleen nog maar uw toestemming te geven door de gebruiksvoorwaarden te ondertekenen.